11 Temmuz 2007 Çarşamba

Çalışmanı Takdir Ediyorum

Her şey Washington, Everett’de proje ekibim çalışma sistemlerimizden birini uygularken başladı. Bir sabah yanımda çalışanlardan biriyle araba parkında yürürken yerde bir onluk bulup aldım. Parayı elemanıma verip şakayla karışık “Bu, çabalarına karşılık ihtiyari bir hediye” dedim. Parayı cebine koydu ve teşekkür etti.

Yaklaşık altı ay sonra, yine aynı elemanımla bur sefer Kaliforniya Alamitos’da yürüyorduk ve bir onluk daha bulup parayı yine ona verdim.

Daha sonra bir nedenle bürosuna gittiğimde ona verdiğim paraları bir kağıt üzerine yapıştırmış olduğunu gördüm. Bunları, işini iyi yapmasının takdir edildiğinin kanıtı olarak sergilediğini söyledi.

Gururla sergilenen paraları gören çalışanlar kendilerine neden bozuk para vermediğimi sormaya başladılar. Böylece, bunları ödül olarak değil, takdir edildiklerini bilmeleri için verdiğimi açıklayarak bozuk para dağıtmaya başladım. Kısa süre sonra, o kadar çok insan bozuk para istemeye başladı ki bir kutu tasarlamak zorunda kaldım. Önünde tek bozuk paralık bir yer vardı ve yanında “Çalışmanı takdir ediyorum!” yazıyordu. Kutunun arkasında da 30 paralık daha yer bulunuyordu ve “Başarıların kayda değer!” yazılıydı.

Bir seferide bir çalışanımın bir şeyi doğru yaptığını görerek onu takdir etmek istedim, ama yanımda onluk yoktu, onun için bütün para verdim. Aynı gün geç saatlerde, elemanım bana uğrayıp paranın üstünü getirdi.

“Bozuk Para İtibar Ödülü” böyle doğdu ve örgütümüzde anlamlı bir takdir kaynağı haline geldi.

Gary Hruska

Seja o primeiro a comentar

    (freeright)  serbest hak, motivasyon.org    (Ergün Güler, 2002-2008)

Başa dön